شرایط اخذ اقامت اتریش از طریق خرید ملک 2024

در اینجا به بررسی کلیه موارد پیرامون اقامت اتریش از طریق خرید ملک می پردازیم و آخرین اطلاعات را به صورت کامل در این مورد در اختیار شما قرار می دهیم.

دکتر مهاجرت » اقامت اتریش از طریق خرید ملک
شرایط اخذ اقامت اتریش از طریق خرید ملک
فهرست مطالب

خرید ملک در اتریش برای همه افراد ثروتمند که اتریشی نیستند و دارایی مناسب دارند امکان پذیر است. منظور از همه افراد، کسانی هستند که در اتحادیه اروپا شهروند باشند یا خیر. اگر متقاضیان شهروند اتحادیه اروپا باشند راه راحت تری برای خرید ملک در اتریش خواهند داشت در غیر این صورت قبل از خرید نیاز به دریافت مجوز خرید ملک رسمی است. اخذ مجوز ممکن است تا شش ماه طول بکشد.

اخذ اقامت از طریق خرید ملک در اتریش

املاک و مستقلات در اتریش به خارجی ها فروخته می شود اما خرید املاک و مستغلات در اتریش حق تضمین شده ای برای دریافت اجازه اقامت و یا مهاجرت به اتریش را نمی دهد! خرید ملک در اتریش می تواند به عنوان یک راه برای سرمایه گذاری عالی در نظر گرفته شود. متقاضیان خارجی با خرید ملک در اتریش می توانند فرصت سرمایه گذاری در یکی از بهترین کشورهای اروپایی را دریافت می کنند.

شرایط اخذ اقامت اتریش از طریق خرید ملک

شرایط اخذ اقامت اتریش از طریق خرید ملک

همانطور که گفته شد با خرید ملک در اتریش امکان دریافت اقامت اتریش را نخواهید داشت. جهت خرید ملک در اتریش مهم ترین شرط داشتن سرمایه لازم است و افراد ثروتمند می توانند جهت خرید ملک در اتریش اقدام کنند. در نتیجه متقاضیان می توانند از راه های مهاجرتی قانونی جهت اخذ اقامت خود اقدام کنند. هر کدام از راه های مهاجرت نیز شرایط مختص خود را دارد.

راه های اخذ اقامت اتریش عبارتند از:

  • تحصیل: داشتن رزومه تحصیلی خوب و اخذ پذیرش دانشگاهی
  • کار: داشتن تحصیلات دانشگاهی و سابقه شغلی مرتبط و اخذ جاب آفر از کارفرما یا اقدام برای ویزای جاب سیکر
  • ثبت شرکت: داشتن بیزنس پلن و سرمایه مناسب جهت ثبت و راه اندازی شرکت
  • خودحمایتی اتریش: داشتن درآمد ماهانه بالا به همراه داشتن تمکن مالی بالا در حساب بانکی خود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد “انواع روش های اخذ اقامت اتریش” می توانید به این مطلب مراجعه کنید: شرایط دریافت اقامت اتریش

قوانین و مقررات اخذ اقامت اتریش از طریق خرید ملک

قوانین و مقررات اخذ اقامت اتریش از طریق خرید ملک

هنگام خرید ملک در اتریش به چند نکته مهم دقت کنید:

  • هزینه های خرید ملک: علاوه بر قیمت ملک، 10% هزینه اضافی وجود دارد
  • معاملات املاک و مستغلات: خرید ملک در اتریش توسط یک خارجی که شهروند غیر اتحادیاه اروپا است، باید توسط یک مرجع تایید شود. سخت گیری قوانین جهت دریافت تایید، ممکن است در شهرهای مختلف متفاوت باشد
  • پرداخت مالیات: 30% مالیات بر سود فروش املاک در اتریش وجود دارد
  • درآمد اجاره از املاک و مستغلات مشمول مالیات بر درآمد در اتریش است

در روش های سرمایه گذاری شاخص های اقتصادی کشور مقصد باید بررسی شود در خرید ملک در اتریش نیز بررسی شاخص های اقتصادی می تواند کمک شایانی به تصمیم گیری افراد کند. مصادره اموال، نرخ تولید، تورم، مالیات بر درآمد از شاخص های اقتصادی تاثیرگذار هستند که در ادامه نمودار آن ها را مشاهده خواهید کرد:

مصادره اموال

مصادره اموال مربوط به تبعیض نژادی دولت در کشور اتریش است. مصادره اموال در خرید ملک امری مهم شناخته می شود و بر اساس قوانین، دولت می تواند ملک را مصادره کند و میزان مصادره بر اساس امتیاز 1 تا 7 است که امتیاز 1 کم خطرترین و 7 پر خطرترین است.

نرخ رشد تولید ناخالص اتریش

نرخ رشد تولید ناخالص اتریش

نرخ تورم اتریش

نرخ تورم اتریش

 
مطالب مرتبط

واجدین شرایط اقامت اتریش از طریق خرید ملک چه کسانی هستند؟

سرمایه گذاری در اتریش برای تعداد بی شماری از سرمایه گذاران جذاب و سودآور است. کشور اتریش امکانی را فراهم کرده است که شهروندان اتحادیه اروپا و همچنین سرمایه داران ایرانی با داشتن سرمایه بالا، بتوانند با خرید ملک در اتریش، سرمایه گذاری کنند. درست است که خرید ملک در اتریش به تنهایی منجر به اخذ اقامت نمی شود اما می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای حفظ سرمایه و رسیدن به سود باشد.

هزینه های خرید ملک در اتریش چقدر است؟ (قیمت خانه، کمسیون معاملات، مالیات، اسباب کشی و…)

هزینه های خرید ملک در اتریش چقدر است؟

جهت ورود به معامله و سرمایه گذاری در املاک و مستغلات اتریش، دانستن هزینه های املاک امری ضروری است. هزینه های خرید ملک در اتریش در مجموع تقریباً  درصد قیمت خرید است. این هزینه ها معمولاً به عهده خریدار است. هزینه ها شامل:

  • مالیات انتقال املاک و مستغلات 3.5%
  • هزینه ثبت زمین 1%
  • ثبت در سازمان ثبت اسناد و املاک 11%
  • هزینه های اسناد رسمی 2%
  • هزینه نمایندگان املاک 3%
  • هزینه دادگاه و هزینه های اداری تقریباً 150 یورو

این موضوع که ملکی خریداری شده دارای وسایل است یا خیر برای برخی اهمیت بالایی دارد زیرا ممکن است خرید وسایل برای خانه هزینه های بالایی داشته باشد. در برخی خانه ها ممکن است وسایل قدمی باشد و یا خانه دارای وسایل گران قیمت و نو باشد. به صورت کلی ممکن است خانه ای که خریداری می شود فقط دارای اجاق گاز و ماشین ظرفشویی باشد. برخی از خانه ها نیز با همه وسایل آگهی شده اند و به این معنا است که تمام وسایل به خریدار منتقل می شود. خریداران می بایست از نماینده فروش خود بخواهند که در خصوص وسایل در قرارداد نیز نوشته شود.

مدارک لازم برای اخذ اقامت اتریش از طریق خرید ملک

مدارکی برای خرید ملک در اتریش نیاز دارید عبارتند از:

  • داشتن تمکن مالی برای خرید ملک
  • اثبات تابعیت
  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست خرید ملک
  • مجوز اقامت معتبر
  • قرارداد یا پیش نویس آن

مراحل و روند قانونی اخذ اقامت اتریش از طریق خرید ملک چیست؟

پس از انتخاب ملک در اتریش، مراحل و روند قانونی آغاز می شود. مراحل انجام کار به شرح زیر است:

پیشنهادات از طریق مشاور املاک انجام می شود. پیشنهادات بر اساس هزینه های ملک و دارایی متقاضی صورت می گیرد. ممکن است مرحله دریافت پیشنهاد تا دریافت کلید چندین ماه طول بکشد.

پس از امضای قرارداد فروش از خریدار خواسته می شود تا مبلغی را به عنوان ودیعه پرداخت کند. میزان ودیعه معمولاً 10 درصد مبلغ ملک است و تا زمان قطعی شدن فروش، نزد دفتر اسناد رسمی نگهداری می شود.

 

داشتن وکیل در امر خرید ملک اهمیت بالایی دارد زیرا وکیل می تواند موقعیت های متفاوت را بررسی کرده و از احتما بروز ضررهای احتمالی جلوگیری کند.

 

جهت رسمی شدن خرید ملک در اتریش، نیاز است قرارداد میان فروشنده و خریدار نوشته شود. سردفتر از نظر قانونی به عنوان واسطه بین خریدار و فروشنده شناخته می شود و می بایست تمامی موارد را در قرارداد ثبت کند.

 

پرداخت باقی هزینه های ملک و ثبت در اسناد رسمی.

 

بیمه هنگام خرید ملک در اتریش اجباری است. بیمه خسارت آپارتمان باید تهیه شود.

شرایط دریافت اقامت دائم و شهروندی اتریش در روش خرید ملک چیست؟

شرایط دریافت اقامت دائم و شهروندی اتریش در روش خرید ملک چیست؟

متقاضیان سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در اتریش نمی توانند تنها با خرید ملک به اقامت اتریش دست یابند. متقاضیان می توانند با سرمایه گذاری در ملک در اتریش از طرق مختلفی برای دریافت اقامت اتریش اقدام کنند. روش هایی نظیر تحصیل، کار، خودحمایتی و ثبت شرکت می توانند به اقامت دائم و در نهایت شهروندی اتریش برسند. البته لازم به ذکر است که روش هایی که گفته شد در ابتدا به اقامت دائم و شهروندی اتریش ختم نمی شوند و متقاضی با گذراندن سالها اقامت و داشتن شرایط موقت می توانند در خواست اقامت دهند. روش تحصیلی نیز جز اقامت های موقت است و با یافتن کار می تواند به اقامت کاری و در نهایت به اقامت دائم منجر شود.

شرایط خرید مغازه در اتریش

ثبات اقتصادی و سیاسی در اتریش باعث جذابیت سرمایه گذاری در اتریش است. داشتن ملک تجاری نیز می تواند به نفع سرمایه گذاران باشد. افرادی که شهروند یک کشور اتحادیه اروپا هستند می توانند هر ملکی را بدون نیاز به مجوز خاصی خریداری کنند. خرید املاک تجاری در اتریش توسط اتباع غیر اتحادیه اروپا محدود است. شهروندان غیر اتحادیه اروپا می توانند با داشتن دریافت مجوز اقامت، جهت خرید ملک تجاری اقدام کنند.

هزینه وکیل برای اخذ اقامت اتریش از طریق خرید ملک چقدر است؟

هزینه وکیل برای اخذ اقامت اتریش از طریق خرید ملک چقدر است؟

در خصوص خرید ملک و هزینه های وکیل به صورت قطعی نمی توان مبلغ خاصی را مشخص کرد. هزینه های وکیل بسته به شرایط بی شماری می تواند متفاوت باشد. شرایطی از قبیل شرایط پرونده متقاضی، سابقه کار وکیل، مشورت با وکیل لوکال و … در هزینه های وکیل برای خرید ملک در اتریش متفاوت است.

قیمت ملک در شهرهای مختلف اتریش

هزینه ملک در شهر های مختلف  در اتریش متفاوت است. یک خانه جدید در اتریش 3590000 یورو است و بسته به شهرهای مختلف هزینه های ملک متفاوت است. میانگین هزینه های ملک را در ادامه مشاهده می کنید:

وین

  • یک آپارتمان سه خوابه در منطقه 22 دوناستاد: 250.000 یورو
  • یک ویلا با چشم انداز در منطقه 18 wahring: 5 میلیون یورو

گراتس

  • یک ملک کمتر از 50 متر مربع: 165000 یورو است
  • ملکی بیشتر از 130 متر مربع 570000 یورو

سالزبورگ

  • ملک زیر 50 متر: 269.750 یورو
  • ملک بیش از 130 متر مربع 752.960 یورو

سوالات متداول

خیر. کشور اتریش چنین قانونی را در ازای خرید ملک در این کشور ندارد.

 

این سوال با توجه به اینکه خرید ملک در اتریش منجر به اقامت در این کشور نمی شود، پاسخی برای این سوال وجود ندارد.

به صورت کلی در مهاجرتف شهرهای بزرگ با هزینه های کمتر زندگی در میان مهاجرین محبوبیت بیشتری خواهند داشت.

سرمایه گذاران می توانند ملک خریداری کرده را اجاره دهند و از اجاره ملک خود درآمد داشته باشند.

هزینه اجاره بسته به نوع ملک، متراژ و آپارتمان های مبله و دارای اثاثه و آپارتمان های بدون اثاث متفاوت است.

استفاده از وام در خرید ملک برای شهروندان اتحادیه اروپا امکان پذیر است. شهروندان غیر اتحادیه اروپا این شرایط دریافت وام به راحتی را نخواهند داشت و ممکن است بانک مدارک مستند بسیار زیادی را درخواست کند.