تمکن مالی ویزای کانادا

تمکن مالی ویزای کانادا
فهرست مطالب

متقاضیان آینده نگر هنگامی که برای اخذ ویزا درخواست می دهند باید نشان دهند سرمایه کافی و مناسب برای پوشش هزینه های زندگی و هزینه های مهاجرتی خود را دارند. به توانایی مالی که به افسر ویزا جهت اثبات پوشش هزینه ها ارائه می شود، تمکن مالی نامیده می شود. تمکن مالی ویزای کانادا برای تمامی روش های مهاجرتی الزامی است و از مهم ترین مدارک است.
با اثبات تمکن مالی شانس دریافت ویزای متقاضی بیشتر می شود.
در صورتی که متقاضی دارای همراه باشد یعنی همسر و فرزندانش نیز درخواست ویزای همراه داده باشند نیز می بایست مبلغی را به عنوان تمکن مالی به ازای اعضای خانواده اش نشان دهند. در این مقاله به تمکن مالی ویزای کانادا در روش های مختلف مهاجرتی خواهیم پرداخت.

تمکن مالی ویزای کاری کانادا

کانادا کشوری است با سیاست مهاجرتی باز و از متقاضیان دارای شرایط برای مهاجرت استقبال می کند. هر کسی می تواند در صورت داشتن شرایط به کانادا مهاجرت کند.
یکی از شرایط مهاجرت به کانادا که اهمیت بالایی نیز دارد، تمکن مالی است. افرادی که توانسته اند جاب آفر دریافت کنند می توانند برای اخذ ویزای کاری درخواست دهند در این مرحله یکی از مدارک لازم، ارائه تمکن مالی و اثبات توانایی پرداخت هزینه ها است.

میزان تمکن مالی ویزای کاری کانادا

توجه داشته باشید این مبالغ هر ساله از سوی اداره مهاجرت کانادا تعیین می شود و هنگام اقدام و ثبت درخواست،  می بایست از به روز بودن مبالغ مطمئن باشید.

تعداد اعضای خانواده تمکن مالی (دلار کانادا)
1 13.757
2 17.127
3 21.055
4 25.546
5 28.994
6 32.700
7 36.407
بیش از 7 نفر، به ازای هر یک نفر اضافه 3.706

تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

دانشجویان پس از دریافت نامه پذیرش می توانند برای ویزای تحصیلی درخواست دهند. از مدارک مهم و ضروری اطلاعات حساب بانکی است به صورتی که ثابت کند متقاضی می تواند هزینه های تحصیل و زندگی خود را بپردازد.
در غیر اینصورت به متقاضی اجازه ورود داده نمی شود. دانشجویان در صورت داشتن همراه می بایست به ازای هر نفر اضافه مبلغی را به عنوان تمکن مالی در حساب بانکی خود داشته باشند.

میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

دانشجویان در حالت ایده آل می بایست 10000 دلار کانادا برای ویزا، 10000 دلار کانادا به صورت اضافی برای هزینه های زندگی و توانایی 25000 دلار کانادا برای تحصیل در کانادا را نشان دهند.

تمکن مالی ویزای توریستی کانادا

تمکن-مالی-ویزای-توریستی-کانادا

افرادی که قصد دارند برای ویزای توریستی کانادا درخواست دهند باید نشان دهند که می توانند از نظر مالی از خود و همراهان خود حمایت کنند. ارائه شواهد شامل موارد زیر است:

  • پول نقد، ارائه حساب بانکی که پوشش تمام هزینه های معقول در طول اقامت در کانادا را اثبات کند.
  • اظهارات کتبی یا شفاهی که افسر را متقاعد کند حمایت مالی از دوستان یا خانواده خود را دارند و تمام هزینه های معقول در طول اقامت در کانادا را پوشش می دهد.

اثبات مدارک مالی می تواند از طریق زیر ارائه شود:

  • صورت حساب بانکی، سپرده متقاضی و همسر
  • مدارک شغلی متقاضی و همسر تاریخ شروع به کار و درآمد سالانه
  • شواهد درآمد فرد میزبان در کانادا

میزان تمکن مالی ویزای توریستی کانادا

تمکن مالی مشخص در سایت اداره مهاجرت کانادا ذکر شده است:

https://www.canada.ca/en/

تمکن مالی برای تمدید استادی پرمیت

دانش آموزان و دانشجویان جهت تمدید ویزای خود می بایست نشان دهند که می توانند شهریه تحصیل و هزینه های زندگی خود را برای سال آینده تامین کنند.
اثبات تمکن مالی برای دانش آموزان با ارائه نامه ای از والدین به همراه 3 الی 4 ماه صورت حساب بانکی والدین است و دانشجویان نیز مدارک مالی خود را می بایست نشان داده و توانایی پرداخت هزینه های خود را به اثبات برسانند.

میزان تمکن مالی تمدید استادی پرمیت

استادی پرمیت به میزان مدت زمان دوره تحصیلی به اضافه 90 روز برای متقاضیان صادر می شود. متقاضیان پس از تحصیل خود به مدت 90 روز فرصت دارند خاک کانادا را ترک کنند، با پیدا کردن کار در این مدت جهت تغییر ویزای تحصیلی خود به کاری اقدام کنند و یا برای تمدید استادی پرمیت خود درخواست دهند.
برای تمدید استادی پرمیت می بایست پاسپورت متقاضی دارای اعتبار باشد و قبل از اتمام تاریخ انقضای آن، برای تمدید اقدام شود. تمکن مالی مناسب در تمدید استادی پرمیت الزامی است و به میزان هزینه های یک سال زندگی باید در حساب بانکی متقاضی موجود باشد.

گواهی تمکن مالی برای سفارت کانادا

گواهی تمکن مالی برای سفارت کانادا

متقاضیان با ارائه مدارک زیر می توانند تمکن مالی خود را اثبات کنند:

  • پول نقد
  • اسنادی که دارایی یا سرمایه را نشان دهد مانند: اوراق قرضه، صورت حساب بانکی، سهام و …
  • اسنادی که دارایی غیر نقد را اثبات می کند مانند اسناد ملکی، سند زمین، مغازه و …

استعلام تمکن مالی توسط سفارت کانادا

گاهی ممکن است سفارت جهت اعتبارسنجی، با بانکی که متقاضی حساب بانکی دارد و مدارک آن را به سفارت تحویل داده است، ارتباط گرفته و صحت اطلاعات را بررسی کند. در نتیجه توجه داشته باشید پس از ارائه مدارک به سفارت حساب بانکی خود را خالی نکنید و تا دریافت ویزا منتظر بمانید.

روش های اثبات تمکن مالی برای ویزای کانادا

  • اثبات تمکن مالی از طریق گردش حساب: گردش حساب حداقل 4 ماه اخیر در بانک های ایران
  • اثبات تمکن مالی از طریق اسناد مالکیت: ارائه اسناد ملکی، سند خانه، مغازه، زمین و …
  • اثبات تمکن مالی از طریق نامه شغلی و درآمد: فیش های حقوقی، حکم کاری، گواهی کسب، قراردادهای کاری و ….

بررسی موارد ریجکتی به دلیل تمکن مالی

بررسی-موارد-ریجکتی-به-دلیل-تمکن-مالی

از مواردی که باعث می شود پرونده ریجکت شود این است که آفیسر به موضوع مالی اشاره کند. در صورتی که موارد زیر برای آفیسر مشخص نباشد، پرونده درخواست ویزا رد می شود:

  • متقاضی نتواند توانایی مالی خود را اثبات کند و دارایی مناسبی نداشته باشد
  • پولی که متقاضی در حساب بانکی نشان می دهد باید سفید و مشخص باشد منبع پولی که در حساب بانکی وجود دارد مشخص نباشد پرونده ریجکت می شود
  • شرایط مالی متقاضی برای ورود به کانادا منطقی نباشد
  • اگر متقاضی در کشور خود ثبات مالی پایداری نداشته باشد
  • در صورتی که از طرف سفارت با بانک تماس گرفته شود و پاسخی دریافت نکنند

https://globalconference.ca/

https://www.canada.ca/

جهت آگاهی بیشتر و دریافت پاسخ سوالات خود می توانید با مشاوران مجموعه دکتر مهاجرت، از طریق فرم مشاوره رایگان مهاجرت در ارتباط باشید. کارشناسان ما با وکلای محلی حاضر در کشور مقصد در ارتباط هستند و می توانند اطلاعات کاملی را به صورت رایگان به شما ارائه دهند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
خرید-ملک-در-یونان

خرید ملک در یونان

امروزه سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در کشورهای خارجی متقاضیان زیادی دارد. افراد زیادی تمایل دارند که سرمایه خود را برای خرید ملک در

ثبت-شرکت-در-آلمان

ثبت شرکت در آلمان

روش های مختلفی برای مهاجرت به آلمان و سرمایه گذاری در آلمان وجود دارد که در این میان سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت از

خرید ملک در قبرس شمالی

خرید ملک در قبرس شمالی

قبرس از جمله کشورهایی است که از طریق خرید ملک به سرمایه گذاران اقامت می دهد. اگر قصد دارید از طریق سرمایه گذاری مهاجرت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *