شرایط مهاجرت هنرمندان به اتریش

مهاجرت هنرمندان به اتریش
فهرست مطالب

اگر نقاش، نویسنده، موسیقیدان، مجسمه ساز و…هستید و قصد مهاجرت به اتریش را دارید، بهتر است با شرایط مهاجرت هنرمندان به اتریش بیشتر آشنا شوید. مقاله زیر به شما کمک می کند تا آسانترین راه را برای مهاجرت هنری به اتریش را انتخاب نمایید.
در جدول زیر به صورت خلاصه، برخی از روش های مهاجرت هنری به اتریش را آورده ایم و در ادامه مطلب هرکدام از این روش های را به طور کامل شرح می دهیم.

روش های مهاجرت هنرمندان به اتریش
مهاجرت کاری به اتریش برای هنرمندان هنرمندان می توانند با ویزای خوداشتغالی، درخواست اقامت کشور اتریش را بدهند.
مهاجرت به اتریش از طریق هنرمندی با ارائه گواهی فعالیت هنری که شامل گواهی های آموزشی و سوابق کاری شما می شود، می توانید برای مهاجرت به کشور اتریش اقدام نمایید.
مهاجرت به اتریش از طریق ویزای هنرمندی برای مهاجرت به اتریش از طریق ویزای هنرمندی ، می توانید با ویزای نوع C و ویزای نوع D اخذ اقامت نمایید. (ویزای نوع C برای مهاجرت هنرمندان به اتریش بهتر می باشد.)
اقامت هنرمندی اتریش اگر قصد مهاجرت هنری به اتریش برای اجرای نمایش، تئاتر و موسیقی را دارید و یا نقاش هستید و می خواهید اقامت دائم اتریش را دریافت نمایید، می توانید بعد از اخذ اقامت موقت کشور اتریش و پنج سال اقامت در این کشور، ویزای اقامت دائم هنرمندی اتریش را اخذ نمایید.

 

اقامت هنرمندی اتریش

اقامت هنرمندی اتریش برای هنرمندان

اگر قصد مهاجرت هنری به اتریش را دارید بهتر از بدانید که کشور اتریش خاکی حاصلخیز برای هنر و فرهنگ می باشد و آثار خلاقانه هنرمندان مشهور اتریشی و بین المللی در موزه های مختلف شهرهای اتریش به خصوص وین ثبت شده است و مهاجرت به اتریش از طریق هنرمندی راهی مناسب برای شکوفایی رشد و خلاقیت های هنرمندان می باشد.
اتریشی ها معتقدند: هنرمندان اشیایی را خلق می کنند که زیبا، تفکر برانگیز و گاهی تکان دهنده هستند، آنها تلاش می کنند تا از طریق هنر خود ایده ها و یا احساسات خود را به اشتراک بگذارند.
آنها اعتقاد دارند، هنرمندان صنایع دستی متفاوتی را با مواد مختلفی چون سرامیک، شیشه، منسوجات، چوب، فلز و کاغذ خلق می کنند که قابل ستایش می باشد، به دلیل همین احترام به هنر می باشد که مهاجرت به اتریش از طریق هنرمندی، بهترین تصمیمی است که یک هنرمند خواهان مهاجرت می تواند بگیرد.

وین با موزه ها، گالری ها و تنوع در مراکز هنری اش، مهد شکوفایی استعدادهای هنری می باشد. به قول اتریشی ها “هنر مانند یک نخ طلایی، ملیله پر جنب و جوش فرهنگ اتریش را نشان می دهد.”
شما در هر استانی در سراسر کشور اتریش موزه ها، گالری هایی در سطح جهانی و صحنه های هنری خلاقانه و هنرمندان مشهور را خواهید دید که این مسئله نشان دهنده ارزشمندی مهاجرت هنری به اتریش می باشد.

 

شرایط مهاجرت هنرمندان به اتریش

شرایط مهاجرت هنرمندان به اتریش

مهاجرت هنرمندان به اتریش از طریق ویزای نوع C و یا ویزای نوع D، این امکان را می دهد که به عنوان یک هنرمند خوداشتغال، شاغل و یا جویای کار برای مدت محدودی در اتریش اقامت کنید و این حق را به شما می دهد که اجازه اقامت دائم را پس از مدت پنج سال اقامت به عنوان یک هنرمند در اتریش دریافت کنید، همچنین اگر در حیطه هنری شاغل هستید، می توانید به فعالیت های خوداشتغالی نیز بپردازید.

برای مهاجرت به اتریش از طریق هنرمندی، می توانید با ویزای نوع C برای مهاجرت هنری به اتریش اقدام نموده و در صورت تداوم اقامت به مدت پنج سال و کسب امتیاز لازم، برای اخذ ویزای مهاجرت کاری به اتریش برای هنرمندان اقدام نمایید.

مهاجرت هنرمندان به اتریش از طریق زیر امکان پذیر می باشد:

مهاجرت هنری به کشور اتریش با ویزای نوع C (ویزای مسافرتی) ویزای مسافرتی که هم برای سفرهای توریستی و هم برای سفرهای کاری صادر می شود و اجازه می دهد وارد قلمرو کشورهای شینگن شده و در آن اقامت کنید. حداکثر مدت زمان اقامت با ویزای نوع C 90 تا 180 روز می باشد.
مهاجرت هنری به اتریش با ویزای نوع D (ویزای طولانی مدت) برخلاف ویزای کلاسیک شینگن نوع C، ویزای نوع D، یک ویزای ملی است که توسط نمایندگان سفارت اتریش صادر می شود و به دارندگان اجازه می دهد که به مدت شش ماه در اتریش اقامت نمایند. ویزای نوع D به دارندگان این اجازه را می دهد تا بر اساس این ویزا و یک سند مسافرتی معتبر، بدون اینکه قصد مشارکت کاری در اتریش را داشته باشید،  در قلمرو کشورهای شینگن آزادانه به مدت 90 تا 180 روز اقامت نمایند و در صورت فعالیت های سودمند هنری، می توانید اقدام به مهاجرت به اتریش از طریق هنرمندی نمایند.
مهاجرت به اتریش از طریق هنرمندی (اقامت کوتاه مدت تا 6 ماه) بسته به مدت اقامت هنرمندان در اتریش، ویزای نوع D (ویزای اقامت طولانی مدت) و یا ویزای شینگن نوع C (برای ویزای کاری کوتاه مدت) با اضافه شدن گزینه مهاجرت کاری به اتریش برای هنرمندان، در مدت زمان مشخص ارائه می گردد.
مهاجرت هنرمندان به اتریش از طریق ویزای خود اشتغالی هنرمندان می توانند با ارائه گواهی فعالیت هنری خود، برای اخذ ویزای هنرمندان اتریش اقدام نمایند. اما فعالیت هنری شما باید مورد قبول نمایندگان سفارت واقع شود و مهاجرت هنرمندان به اتریش بدین روش است که مدارکی مبتنی بر تمکن مالی خود و همراهانش ارائه نمایند.
مهاجرت کاری به اتریش برای هنرمندان هنرمندان مشمول قانون استخدام اتباع خارجی، به طور معمول برای شروع کار نیاز به مجوز دارند که بسته به مدت فعالیت هنری مورد نظر خود، باید ویزای نوع C و یا ویزای نوع D  برای مهاجرت هنری به اتریش درخواست نمایند.

 

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت هنرمندان به اتریش

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت هنرمندان به اتریش

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به اتریش از طریق ویزای هنرمندی به شرح زیر است:

  • پر کردن فرم درخواست ویزای هنرمندی
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • تاییدیه اداره مهاجرت برای اقامت (نوع اقامت و مدت زمان آن بسته به نوع C و یا نوع D متفاوت می باشد.)
  • 4 قطعه عکس
  • بیمه نامه معتبر مسافرتی (با پوشش حداقل 30000 یورو)
  • نداشتن سابقه کیفری
  • در صورت همراه داشتن (مدارک ازدواج، گواهی تولد فرزند و یا فرزندان.)
  • اسناد مربوط به تمکن مالی (که نشان دهد که اگر شما نتوانستید در اتریش کسب درآمد کنید، منبع تأمین مالی شما از چه طریقی خواهد بود.)
  • اسناد مربوط به اجاره مسکن و محل اقامت شما در اتریش
  • مدرک زبان آلمانی در سطح A1
  • هنرمندان خود اشتغال، باید شرح فعالیت هنری خود و مدارکی دال بر سابقه فعالیت های هنری، همچنین مدارک مربوط به میانگین درآمد هنری خود را به اداره مهاجرت ارائه نمایند.

برای اخذ اقامت دائم با ویزای هنری، ابتدا باید درآمد هنری خود را مشخص نمایید و مدارک لازم مربوط به حوزه هنری خود را ارائه دهید.

 

مزایا و معایب ویزای هنرمندی اتریش

مزایا و معایب ویزای هنرمندی اتریش

برای اقدام مهاجرت به اتریش از طریق هنرمندی، بهتر است با مزایا و معایب ویزای هنرمندی اتریش بیشتر آشنا شوید. خبر خوب این است که مهاجرت هنری به اتریش در صورت اثبات هنری بودنتان بسیار آسان می باشد.
چرا که وین پایتخت اتریش مهد هنر و خلاقیت است و اتریشی ها به شدت به هنر علاقه مند هستند، به همین دلیل مهاجرت کاری به اتریش برای هنرمندان بسیار ساده می باشد. بهترین شهرها برای زندگی و مهاجرت هنری به اتریش، وین، اینسبروک و سالزبورگ می باشند.

مزایا:

  • از جمله مزایای مهاجرت هنری به اتریش، مجوز معافیت از کار برای هنرمندان در اتریش می باشد که طبق بند4 بخش 3 قانون استخدام اتباع خارجی، برای یک تا حداکثر چهارهفته برای هنرمندان معافیت کاری وجود دارد.

معایب:

  • از معایب مهاجرت کاری به اتریش برای هنرمندان، زبان می باشد. زبان رسمی مردم اتریش در ادارات و دانشگاه ها آلمانی می باشد و خیلی کم به انگلیسی سخن می گویند که این یکی از معایب مهاجرت هنرمندان به اتریش می باشد.
  • هزینه های گران زندگی
  • هوای سرد و خاکستری
  • زندگی بیش از اندازه برنامه ریزی شده

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد “انواع ویزای اتریش” می توانید به این مطلب مراجعه کنید: انواع ویزای اتریش

 

هزینه زندگی در اتریش برای هنرمندان

هزینه های ماهانه برای مهاجرت هنرمندان به اتریش به شرح زیر می باشد:

برای افراد مجرد تا 24 سال: 61316 یورو
برای افراد مجرد 24 سال و بالاتر: 111026 یورو
برای زوج های متأهل و زوج های پارتنر: 175156 یورو
برای کودکان 17131 یورو

((مجموع این هزینه ها (مسکن، بیمه، اقساط وام مسکن و حمل و نقل می باشد.) مبلغ 32791 یورو برای یک خانواده چهار نفره در ماه می باشد.))

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد “شرایط زندگی در اتریش” می توانید به این مطلب مراجعه کنید: زندگی در اتریش چگونه است؟

 

اقامت خانوادگی اتریش از طریق هنرمندی

دارندگان مجوز اقامت هنرمندی اتریش می توانند از طریق ویزای الحاق خانواده به شرط تمکن مالی و حمایت مالی از اعضا خانواده خود، اقامت خانوادگی اتریش از طریق هنرمندی را دریافت نموده و اعضا خانواده خود را در اتریش با خود همراه سازند.

اقامت دائمی اتریش با ویزای هنرمندی

اقامت دائمی اتریش با ویزای هنرمندی

برای مهاجرت به اتریش از طریق هنرمندی، باید ویزای هنرمندی کشور اتریش را داشته باشید و هنرمند بودن خود را در طول مدت پنج سال اقامت مداوم به اثبات رسانده باشید و از تمکن مالی کافی برای مهاجرت هنری به اتریش برخوردار باشید.

  • مهاجرت هنرمندان به اتریش بدین طریق می باشد که فرد مهاجر بتواند مدارک محکمی دال بر هنرمند بودن خود و نوع حرفه هنریت و تمکن مالی خود در طول مدت اقامت ارائه نماید، تا بتواند بعد از پنج سال مهاجرت هنری به اتریش خود را به اقامت دائم تبدیل کند.

 

پاسخ به سوالات متداول

  • آیا مهاجرت هنرمندان به اتریش آسان می باشد؟

برای مهاجرت به اتریش از طریق هنرمندی، باید پنج سال از مدت اقامت شما در کشور اتریش گذشته باشد و وضعیت اقامت شما در اتریش مشخص شده باشد و شما از نظر مالی، خودکفایی لازم برای زندگی در اتریش را چه از طریق اشتغال و یا به واسطه خوداشتغالی داشته باشید، همچنین در این پنج سال تحت بیمه درمانی معتبر قرار گرفته باشید، در چنین شرایطی می توانید اقامت دائم هنرمندان اتریش را اخذ نمایید.

  • مهاجرت هنرمندان به اتریش از چه طریقی ممکن است؟

برای مهاجرت هنری به اتریش، باید نشان دهید که توانایی های فوق العاده و خلاقانه ای در زمینه هنر دارید و بتوانید توانایی خود را به اثبات برسانید و مدارک معتبری برای سوابق کاری و تمکن مالی خود ارائه نمایید. (برای این کار می توانید از یک مشاور آگاه به امور مهاجرتی کمک بگیرید.) سپس می توانید با اخذ ویزای نوع C و ویزای نوع D که برای مهاجرت هنری به اتریش مناسب می باشد، اقدامات لازم را برای مهاجرت هنری خود به اتریش انجام دهید.

  • میانگین هزینه های زندگی برای مهاجرت به اتریش از طریق هنرمندی چگونه می باشد؟

هزینه های مهاجرت هنرمندان به اتریش در ماه به طور میانگین برای یک خانواده چهار نفره 32810 دلار، (315000 یورو) بدون اجاره می باشد. هزینه های ماهانه فرد مجرد  بدون اجاره 9590 دلار، (9000 یورو) می باشد.

  • مهاجرت کاری به اتریش برای هنرمندان با ویزای خوداشتغالی چگونه است؟

برای اخذ ویزای خوداشتغالی و مهاجرت هنری به اتریش، هنرمندان باید سوابق فعالیت هنری (مدارک آموزشی، سوابق کاری و نمونه کارهای هنری خود) را هنگام ثبت درخواست برای ویزا به نمایندگان سفارت ارائه دهند. (برای این کار می توانید از مشاوران خبره در امور مهاجرت کمک بگیرید.) هم هنرمندان مجری انجام کارهای هنری و هم هنرمندان خلاق مستقل برای مهاجرت به اتریش از طریق هنرمندی، به سهولت می توانند برای ویزای خوداشتغالی اتریش درخواست بدهند.

جهت آگاهی بیشتر و دریافت پاسخ سوالات خود می توانید با مشاوران مجموعه دکتر مهاجرت، از طریق فرم مشاوره رایگان مهاجرت در ارتباط باشید. کارشناسان ما با وکلای محلی حاضر در کشور مقصد در ارتباط هستند و می توانند اطلاعات کاملی را به صورت رایگان به شما ارائه دهند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
خرید-ملک-در-یونان

خرید ملک در یونان

امروزه سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در کشورهای خارجی متقاضیان زیادی دارد. افراد زیادی تمایل دارند که سرمایه خود را برای خرید ملک در

ثبت-شرکت-در-آلمان

ثبت شرکت در آلمان

روش های مختلفی برای مهاجرت به آلمان و سرمایه گذاری در آلمان وجود دارد که در این میان سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت از

خرید ملک در قبرس شمالی

خرید ملک در قبرس شمالی

قبرس از جمله کشورهایی است که از طریق خرید ملک به سرمایه گذاران اقامت می دهد. اگر قصد دارید از طریق سرمایه گذاری مهاجرت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *